Hvem har ikke brug for online marketing?

On 18. oktober 2011, in Marketing, by admin

Alle har brug for online marketing, selv en mindre virksomhed med få ansatte og en lille kundegruppe. Det er desværre sandheden, som mange små virksomheder må sande i øjeblikket. Over de sidste 2-3 år har der været øget fokus på internettet og dets muligheder, det være sig søgemaskineoptimering, søgemaskinemarketing, sociale medier osv.

Hvis du repræsenterer en lille virksomhed, og du har overvejet at investere penge i online marketing og en hjemmeside, kan jeg kun give dig de varmeste anbefalinger med på vejen. En hjemmeside er et online visitkort, som er offentligt tilgængeligt for alle der kan finde den, hvilket er hovedargumentet for at have en hjemmeside. I dag er information ønsket af de fleste danskere, og de bruger meget tid foran computeren til at finde informationer om det, de er på udkig efter. Hvis du har en hjemmeside, gør du det først og fremmest muligt for forbrugeren at finde dig og læse uddybende informationer om dig.

Når du starter fra nul med online marketing, er det første skridt altid at lave en hjemmeside, vælge domæne og alle de detaljer, der er forbundet med at lancere en hjemmeside. Online marketing er drevet af en hjemmeside, hvor man kan uddybe nye kampagner og pege forbrugeren hen.

Når du, og dem der hjælper dig med at få lavet en hjemmeside, er tilfreds med resultatet, kan man begynde at fokusere på den egentlige online marketing. Man skal gøre sig nogle valg omkring valg af medie, fordi der er mange mange muligheder og mange mange forskellige måder at sende sit budskab. For at nævne flæng: flashbannere, søgemaskineoptimering, Google AdWords, Facebook Ads, Facebook sider, sociale medier osv.

Man kan kombinere de forskellige typer af online marketing på flere forskellige måder, men som dansk virksomhed ville det bestemt være et godt udgangspunkt og vælge enten Google Adwords eller Facebook Ads sammen med søgemaskineoptimering. Søgemaskineoptimering er en optimering af din hjemmeside, så Google indekserer den bedst muligt og dermed gør det muligt at få den til at ligge så højt som muligt i søgeresultaterne. Google AdWords og Facebook Ads er annoncer på internettet, som består af en overskrift og en kort tekst, som man kan vælge en specifik målgruppe til.

En hel anden overvejelse i online marketing er sociale medier, et sted du først og fremmest kan generere nyheder, men også skabe en kanal til dine kunders spørgsmål og kommentarer til dig og dine produkter. Men dette er en udvikling man kommer til når man er dus med sin nye hjemmeside, online annoncer og den generelle nyfundne tilstedeværelse og tilgængelighed på internettet.

Tagged with:
 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *